mina tips för lättare träning

nu när jag var ute och sprang så kom jag på att jag kan dela med mig av mina tips som får mig att orka träna. (tänker extra mycket på dig tovis, haha)
1. Du måste tycka det är kul, annars kommer du aldrig orka träna. Jag vet, det är jobbigt i början, men när man börjat få kondition och märker hur man utvecklas så kommer man se nöjet i det. Om du inte gör det, byt träning. Finns så många olika sätt att träna på!
2. Skaffa snygga träningskläder, jag lovar! så mycker roligare om du känner dig snygg i dina kläder. Våga se sportig ut! Bra skor är också ett stort plus.
3. Ladda mp3/mobil full med bra musik, du slipper höra dina andetag och har något annat att tänka på. Blanda låtarna med power och lugna låtar. Under dom lugna låtarna kan du ta det lite lugnare och sen kommer en power låt och du får extra energi.
4. Skaffa dig ett mål, för hur långt du vill springa, på vilken tid och när ska du klara det? Jag har haft som mål att kunna springa i en timma, idag så klarade jag det. Nu är mitt mål att kunna springa en mil på en timma.
5. Variera din träning, det är inte kul att springa varje runda varje gång. Jag skippar gärna spåret för där ser det alltid likadant ut och man vet hur långt man har kvar. Vissa dagar kan du springa en lite längre runda och vissa bara på tio minuter men då kan du springa lite fortare. Lägg in en spurt i en uppförsbacke, på det viset så tränar du din kondition extra mycket.
6. Slit inte ut dig, om du inte känner för det. Ibland känner jag mig väldigt sugen på att verkligen slita ut mig men ibland inte, så gör det då inte.

Kommentarer
Postat av: t

de ska jag ta åt mig av! :) Nu ska jag tvinga pappa att hänga med o köpa träningskläder :D

2010-10-18 @ 20:58:23
URL: http://sevendaystova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0